Charakteristika vzdělávacího programu naší MŠ
Rámcové cíle, záměry v předškolním vzdělávání
• rozvíjet a podporovat sebevědomí dětí, spokojené prožitky, důvěra ve vlastní schopnosti, sebevědomí
• dívat se kolem sebe ,mít otevřené poznání,prožívání
• učit se porozumět všemu co život přináší
• přijímat životní změny, přizpůsobovat se jim
• učit se žít spolu s ostaními,získávat přátele,vytvářet schopnost tolerance
• umět se prosazovat dostupnými možnostmi
• vytvářet si základy v rozumové, citové, společenské oblasti
Formy a metody pro naplňování těchto cílů
• využíváme pěkné vnitřní a okolní prostředí naší školky (procházky, pobyt na zahradě, soutěže, výlety, společná posezení...)
• střídáme v programu skupinové i individuální zaměření (nabídky činností)
• formou motivací realizujeme mnoho námětových činností (prožitkové učení)
• osobně se účastníme her, činností s dětmi (vytváříme vztahy mezi sebou)
• připravujeme programovou nabídku pro děti podle věku, schopností a náročnosti( mladší věk-jednoduchost,starší věk-určitý stupeň náročnosti..)
• skupinové činnosti obměňujeme: starší děti - mladší děti
nabídka-vlastní výběr dítěte
holčičky-kluci (námětové hry).........
• využíváme vlastních nápadů od děti k naplánování činností
• činnosti společně( obě učitelky) se záměrem jedné z nich soustředit se individuálně na určité dítě (skupinku) při činnosti,hře
• vytváříme pro děti vlastním projevem(chováním) kamaráda v době,kdy pobývají v MŠ.